Sanofi

A NÁTHA ÉS AZ INFLUENZA MEGELŐZÉSE

Megfelelő körültekintéssel és védelemmel még a náthaszezon tetőzésekor is megelőzhető a nagyobb baj.
Mutatjuk, hogyan.

A hatékonyan működő orrnyálkahártya megakadályozza a kórokozók behatolását a szervezetbe. A nátha megelőzése és az egészséges nyálkahártya megóvása érdekében a higiéniai szabályok betartása mellett érdemes kerülni a nyálkahártya-irritációt kiváltó körülményeket is.

Tartsa be a higiéniai szabályokat

A higiéniai szabályokat mind egészségesen, mind náthásan érdemes betartani.
Amint influenza vírus hordozójává válunk, a megfelelő higiéniai intézkedések segítségével korlátozhatjuk annak terjedését. Az egészséges személyek pedig a higiéniai tippek figyelembevételével csökkenthetik megfertőződésük kockázatát.

  1. Mosson kezet, és kezeit tartsa távol az arcától!
  2. A vírusok a kézen tapadnak meg, ahonnan a szem, az orr és a száj nyálkahártyáira kerülhetnek, és fertőzést okozhatnak.

    Mosson kezet!
  3. Szellőztessen rendszeresen!
  4. Zárt térben megnő a levegőben lévő vírusok száma, ezért legalább 3-4 alkalommal szellőztessen naponta.

  5. Fújjon orrot higiénikusan!
  6. Használjon papírzsebkendőt, és egyszeri használatát követően dobja a wc-be, vagy zárt hulladéktárolóba.

  7. Köhögjön és tüsszentsen higiénikusan!
  8. A könyökhajlatába vagy a ruhaujjába köhögjön és tüsszentsen! Köhögéskor a lehető legnagyobb távolságot tartson más személyektől,p és elfordulva köhögjön!

    Mosson kezet!

  9. Erőteljes meghűlés esetén maradjon otthon!
  10. A nyugalom és az alvás kedvező hatással van a gyors gyógyulásra, továbbá munkatársai egészségét is segít megőrizni.

Ügyeljen a belső terek levegőjének minőségére

Kerülje a túlfűtött helyiségeket! Az ideális szobahőmérséklet: 20-22 °C. A hálószoba nyugodtan lehet hűvösebb is, hiszen az erős fűtés kiszárítja a levegőt, ezáltal káros hatással van az orrnyálkahártyára.

A párásítók segítenek a száraz levegő elkerülésében, ezeket azonban rendszeresen tisztítani kell, vagy azok szűrűbetétjét cserélni a kórokozók terjedésének megakadályozása érdekében.

A szellőztetés csökkenti a vírusok számát a helyiségben, és javítja a helyiség klímáját. Emellett megtisztítja a levegőt a portól, amely irritálhatja az orr nyálkahártyáját.

fejléc

Amennyiben légkondicionáló készüléket használ, a használat mértékétől függően 1-2 évente tisztítsa ki azt, hogy a berendezés ne juttassa vissza a kórokozókat és egyéb szennyezőanyagokat a légtérbe.

Erősítse immunrendszerét!

Az erős immunrendszer képes ellenállni a szervezetbe jutott kórokozóknak. Így erősítse immunrendszerét:

  • Testmozgás és szauna: A megfelelő mennyiségű és rendszeres mozgás fontos az erős immunrendszer szempontjából

    Testmozgás

    A testmozgáshoz hasonlóan a rendszeres szaunázás is serkenti a keringést és az immunrendszer működését. Figyelem: Ha a meghűlés már érezteti a hatását, akkor inkább kerülje a szaunázást!

A sportolás azonban növeli a vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek iránti szükségletet is. Ez olyan megfelelő készítmények segítségével fedezhető, mint például a Pharmaton Vital.

  • Vitaminpótlás: A vitaminok, ásványi anyagok és nyomelemek hiánya gyengíti az immunrendszert, ezért ügyeljen a kiegyensúlyozott táplálkozásra! Az alábbiak bevitele kiemelten fontos az immunrendszer hatékony működése szempontjából:

    • vitaminok, például D-vitamin és C-vitamin.
    • ásványi anyagok, pl. magnézium.
    • nyomelemek, például cink.

A zöldségekben és gyümölcsökben található C-vitamin erősíti a szervezet ellenállóképességét, ezért ajánlatos ilyen ételeket fogyasztani. Ha önmagában az étkezéssel nem fedezhető a megnövekedett szükséglet, akkor segíthetnek a megfelelő készítmények, például a Pharmaton Vitality étrend-kiegészítő filmtabletta.

  • Váltott zuhanyzás hideg és meleg vízzel: erősíti a keringést és az immunrendszert, mivel kitágítja, illetve összeszűkíti a véredényeket. Annak érdekében, hogy a zuhanyzás ilyen módja során ne megterhelje, hanem serkentse a keringését, fontos betartani néhány szabályt:

    1. Először mindig meleg vízzel kezdje a zuhanyozást! A meleg vizes szakaszok háromszor olyan hosszúak legyenek, mint az azokat követő hideg vizes szakaszok!
    2. A hideg vizes szakaszok során először a lábakat kell lezuhanyozni a comb felső részéig, ezt követően a kezeket a felkarokig, és végül a test középső részét kell lezuhanyozni, mivel így a hideg vizes zuhanyozás nem terheli meg a keringést. Ez mindenekelőtt az idősebbek esetében fontos.
    3. Háromszor kell meleg vízről hideg vízre váltani.
    4. A váltott zuhanyzást hideg vízzel kell befejezni.

Figyelem: Ha már kialakult Önnél a nátha vagy más fertőző betegség, akkor inkább kerülje a váltott zuhanyzást, nehogy még jobban megterhelje a szervezetét!

MAT-HU-2100221 (2021.03.09.)